söndag 13 december 2009

Kan inte hjälpa det...

Lovade att släppa värmdö-drömmarna för ett tag, men jag kan inte. Att jag dessutom diskuterat med folk på färjan om lån, kostnader etc. och dom tror att vi visst skulle ha råd så blir det inte lättare.
Det enda som känns tungt och gör det svårt att genomföra är alla dessa dagisbyten. Vill inte utsätta mina barn för det. Men om vi flyttar före mars så skulle det ju funkar eftersom vi är föräldralediga och Ossian faktiskt inte MÅSTE gå på förskola nu.

Kryssningen var toppen! Jätte många roliga människor, många skratt, SPA behandling, rosa drinkar och shopping! Fick dock inte sova alls så mycket som jag velat, blev väl en fyra timmar kanske :-(

På lördagkvällen hade vi "mini-julafton" på Ingarö, avslutades med Singstar :-)
Ossian vägrade somna och var uppe till 22!!! Vaknade ändå halv sju i morse och är världens suraste unge idag! När det var dags för att sova middag efter lunch tänkte jag att nu lär han sova ett par timmar iaf så vi får vila. Men icke, 45min senare var han uppe och skrek igen. Hoppas dagen går fort så han snart blir normal igen..

1 kommentarer:

Anonym sa...

kul att ni fick en stund för er själva på båten

-

bry dig inte om dagisbyten
stannar ni på ett ställe efter nästa byte så överlever dom det
följ ditt hjärta och bo där du vill
men tänk på att det kan vara kö till bra dagis dit ni flyttar så kolla upp i tid
annars blir barnen hemma en tid innan plats finns

/m