fredag 18 december 2009

Bara en massa snack om ingenting...

Igår fick vi såklart ställa in utflykten till Aspuddsparken, och jag ställde även in träffen med Erika idag. I samma veva ringde pappa och ställde in lunchen på lördag, han hade ingen lust att köra hela vägen från Norrtälje till Nynäshamn i detta snökaos, och jag förstår honom. Men fy vad uttråkad jag är! Jag är less på att sitta hemma i sjukstuga. Idag mår vi ifs. bra allihopa men vågar ändå inte träffa några barn i fall vi smittas, även om Ossian verkligen skulle behöva leka av sig med någon i sin egen ålder.

Får väl åka pulka, fast det är faktiskt ingen hit hos Ossian trots allt. Han är inte speciellt imponerad av det, men det finns ju faktikst inte så mycket mer att göra utomhus just nu. Bygga snögubbar har han absolut inte tålamod till. Oliver är glad oavsett vad man hittar på, han är så lätt att ha att göra med. Går runt och pratar, skrattar och busar hela tiden. Är bara ledsen om det är något som verkligen är fel.

Vi ska på en liten utflykt till Västerhaninge senare idag iaf, om tågen går det vill säga. Ska hämta ut mina skor från skomakaren och Ossian ska få gå till frisören för första gången. Tänkte att han kunde få vara lite fin när vi ska träffa hela tjocka släkten i England. Hade egentligen tänkt ha lite längd på hans hår men nu har det kommit till en sån där jobbig mellanlängd när det bara ser fruktansvärt ovårdat ut. Dessutom har har inte kvar sina söta lockar bak i nacken som han hade för något år sen, så vi kan lika gärna klippa av det :-)

Snart ska vi även test-packa bilen. Ska bli intressant att se om vi får plats med fyra bilbarnstolar (två ska få åka med till England eftersom jag vägrar låta mina barn åka framåtvänt som dom gör där), en paraplysulky, två stora resväskor (en är helt tom och ska traditionsenligt fyllas med all shopping), två barn och två vuxna.. Om det inte går är det jag som får åka kommunalt till Arlanda på söndag vilket inte känns speciellt pålitligt med alla inställda tåg! Dessutom måste jag åka hemifrån halv sju på morgonen. Gääääsp!

1 kommentarer:

erika sa...

Hej hej, va du är duktig på att lägga upp så fina kort...hur gjorde du den med barnen med snön ute?=) så allt fick plats i bilen? smart att prova packa annars sitter där man i sista sekund....vi får ses efter england...hoppas ni får det mysigt själv blir vi hemma såå tråkigt, mn jag har jobbet också så ingen speciel julafton här inte, hoppas du bloggar lite så man får se hur det är där borta kramar