fredag 24 juli 2009

Det är inte bara jobbigt...

Det är faktiskt inte bara pest och pina att få barn tätt, även om jag oftast får det att låta så.

Idag när vi åkte tåg lekte Ossian tittut med Oliver, och dom skrattade så det till slut bara gurglade, och resten av passagerarna blev nog lite kära i mina charmtroll.

Vid sånna tillfällen känns det väldigt bra i mamma-hjärtat och allt det jobbiga blir som bortblåst.

Sånna dagar är jag glad att vi skaffade barn tätt, för mina barn har inte bara fått ett syskon - dom har även fått en kompis!
Tyckte Ossian var ganska rolig när vi gick förbi en villa idag, och han pekade på deras soptunna och utbrister "mormor!". Förstod inte vad han menade först, så han sa mormor igen. Då slog det mig att hans mormor faktiskt har en likadan soptunna... Observant kille!
Här hemma vankas det semester. Jag har tvättat kläder hela dagen, städat och ikväll blir det till att sy klart alla beställningarna (bara mössor faktiskt, trots att det är juli!!). Imorgon ska jag packa, och sen åka till stan med Husse. Han ska köpa cigarrer, ossian behöver nya skor och jag ska nog kika in på panduro en sväng!

Hoppas ni alla har det bra och tack för att ni orkar läsa om mina bravader! :-)

1 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Ja, det känner jag igen, så gullila dina är, mina är tätta och det känns som visa dagar jag ser världen grå, men den flesta är livet bara en fest, tackar gud för dem. och då blev röra och bråk varenda dag, men skitt samma, för dreas leende förtjänner livet vara som en dröm!