torsdag 23 juli 2009

Bojkotta BR!


Idag köpte jag en Iteddy på BR leksaker åt Ossian. Han har pekat på den ända sen i december, men jag har inte tyckt det är en bra sak för ett så litet barn. Men nu hade dom 400kr i rabatt och jag slog till med tanken att det blir den perfekta bilkompisen nu på semestern när vi ska rulla många mil.
Ossian blev överlycklig, slutade inte säga "tack"! Han kramade sin nyfunna vän genom kartongen hela vägen till bilen där jag upptäcker att själva apparaten är borta. Går tillbaka till BR där det tyvärr visar sig att detta var det sista exemplaret.
Ossian blir helt förkrossad när vi tvingas lämna tillbaka nallen till affären, han gråter stora stora tårar och pekar på sin nyfunne vän.

Jag frågar kassörskan om hon kan kolla vilka butiker som har den inne, så vi kan åka dit och köpa en. Hon kollar och får fram att Huddinge har en nalle kvar, "Men det kan lika gärna stå fel i lagersaldot" säger hon. Sen ser det ut att vara slutsålt i resten av Stockholm.
Jag ber henne då att ringa och fråga om den finns kvar, och i så fall lägga undan den i 30min så åker vi dit och hämtar den. Nej det kunde hon inte göra, för dom får inte lägga undan reavaror.
Jag säger då att det faktiskt inte är mitt fel att varan inte är komplett, och dom borde göra ett undantag, men det vägrar hon. Fine, är besviken men orkar inte diskutera saken.

När det är dags att betala tillbaka mina pengar säger jag att jag vill ha dom kontant, men det går inte eftersom jag betalat med kort. Nu är det så att jag kan säkert tio olika kassasystem och jag VET att det GÅR att betala ut kontant, och att det bara är företagens policy att inte göra det om man betalat med kort. Jag frågar henne rakt ut om det GÅR att betala tillbaka kontant. "Ja det gör det men jag får inte".
Jag förklarar då för henne att vi åker på semester på söndag, och ville använda i-teddy då under bilresan och därför kan jag inte vänta 3 bankdagar (vilket blir först på tisdag pengarna skulle komma) utan jag vill köpa en i-teddy nu direkt. Hon erbjuder mig ett värdebevis som jag kan utnyttja i alla BR butiker, men eftersom hon inte med säkerhet kan fastställa om det finns några i-teddy kvar i stockholm känns det inte aktuellt.

Så, summan av kardemumman är:

Jag köper en vara som jag 5minuter senare går tillbaka med då den inte är komplett. Personalen vägrar att ringa ett samtal för att be annan butik att lägga undan en likadan produkt i 30min. Personalen vägrar att betala tillbaka pengarna kontant, utan jag måste vänta till tisdag innan jag får pengarna vilket betyder att vi inte har "råd" men en ny nalle innan semestern.

Allt detta pågår medans Ossian deperat försöker få tillbaka sin nalle. Det är sällan jag blir arg eller säger ifrån (fråga Monica) men nu blev jag riktigt sur och ställde till en jävla scen i butiken.
Jag förstår att dom har regler, men vissa gånger får man faktiskt se genom fingrarna och försöka hitta en lösning på problemet.

Förjävligt BR!

2 kommentarer:

Monica sa...

Fy fan vad illa!! Stackars Ossian! :-(
Men en applåd iaf att du ställde till en scen! ;-D Heja heja heja!

Anna sa...

Riktigt dåligt!!!

Tur att det inte finns nån BR leksaker här så då behöver jag inte bojkotta nån ;)

Jag köpte en leksak till Ebbisen på Barnens hus och när jag kom hem funkade den inte som den skulle.. Jag for tillbaka med den och fick pengar cash eftersom jag behövde dom.. inga problem.

Jag jobbar ju oxå i butik och som du säger så går det att ge tillbaka pengar kontant men man ska ju helst inte det.. men när det blir en sån där sak så har ju kunden ALLTID rätt och man ska inte bråka med kunder ;)