lördag 3 januari 2009

Back from the dead??

Hej hopp, nu är jag tillbaka :-)

Vårat internet har varit nere sen dagen före julafton, och eftersom det har varit så mycket roligheter i juletider så har vi inte haft ork/lust att fixa det förrän igår.

Jahopp, så var det ännu ett nytt år... Känner mig faktiskt ganska deppig över det, eftersom jag vet att jag kommer spendera hela 2009 hemma med barn, precis som under 2008. Jag börjar faktiskt ledsna ganska rejält redan, speciellt nu när de mammor man lärt känna ska tillbaka till jobb.. Blir ju liksom bara jag och Ossian kvar hemma då, och Sandra förstås, men dom bor ju såååå långt bort! Fan, jag kanske MÅSTE börja gå till öppna förskolan ändå? Men hur ska jag orka gå hela vägen dit, med långa backar? För det ska ni veta, det är TUNGT att vara Johannah nu... Är i vecka 36 nu, då magen är som störst - och tro mig - det känns!
Husse är lagom road över att få hjälpa mig upp ur sängen och att knyta skorna - JAG NÅR INTE MINA EGNA FÖTTER!

Nätterna är hemska. Jag har sån halsbränna att jag får halvsitta upp och sova, men då får jag ont i ryggen, och om jag ska ligga ner måste jag ligga på sidan med en tjock kudde mellan låren och en till under magen... Svårt att bli bekväm.. Och tillråga på att sover Ossian skit dåligt igen. Vaknar flera gånger på nätterna, och vill ha flaska redan klockan 04... Har försökt att skjuta på vällingen till efter 06, men då gallskrek han nonstop i 2h, och även om jag vet att det är ända sättet att få honom att sluta äta på natten har jag ingen ork att ta i tu med det. Så mycket enklare att bara ge honom flaskan och låta honom somna om...

En sak som ändå känns possitivt mitt i allt elände är att jag faktiskt kan dela upp våren i små epoker.

- Om en månad är Oliver beräknad att födas, även om jag småhoppas på att han iaf. vill komma några dagar tidigt. I värsta fall blir sista leveransdatum den 19 feb, om jag gått över tiden sätter de igång förlossningen då. Sen blir Husse hemma 10 dagar med oss.
- Den 23 feb kommer Jane (svärmor) över från England och stannar i 4 dagar. Även då är Husse hemma.
-Första april är det meningen att Ossian ska börja förskola, om vi får någon plats. Men efter att ha hört mig för så verkar det inte vara några problem, dom har t.om. för få småbarn på förskolan vi valt i första hand. Husse blir hemma i två veckor för att sköta inskolningen medans jag tar hand om Oliver.
- 16 Maj åker vi till Cypern!

Så som sagt, man får dela upp våren i små små bitar så är det snart sommar ska ni se!

Nu ska jag byta bajsblöja! Adios!

2 kommentarer:

Anonym sa...

har du testat losec mups mot halsbrännan? jag började äta dom i v.34 eftersom jag hörde att man inte fick käka losec när man är gravid.. men efter nya rön så får man äta losec mups.. och dom 4 sista veckorna blev helt underbara när jag slapp halsbrännan :D

Johannah sa...

Det ska jag testa! Käkar gavison *bläää*