tisdag 13 januari 2009

Lite osäker om förskolan trots allt..

Igår var vi och hälsade på i förskolan där Ossian har fått plats från slutet av Mars. Mitt första intryck var att innemiljön var väldigt sliten och tråkig. Men så mötte vi en jätte go förskolelärare som ansvarar för Ossians avdelning, och miljön kändes helt plötsligt inte så viktig. I natt låg jag vaken och funderade (som man gör typ varje natt i slutet av graviditeten), och jag är faktiskt inte helt säker på att förskolan känns rätt för Ossian.

Deras gård är jätte stor och fin, men massa snorungar har klottrat ner väggarna och nu ser det hemskt ut. Inne var avdelningarna ganska små utan stora ytor att leka runt på. All iredning och alla leksaker var gamla, och det kändes inte som ett stimulerande och motiverande ställe att vara på hela dagen. Kändes mer som ett ställe att förvara barnen på än något annat. Jag vet samtidigt att jag måste sluta jämföra allt med Lemshaga, där jag jobbade förut - för den förskolan är verkligen något i särkant. Jag önskar verkligen att vi bodde på Värmdö så att våra barn kunde gå i den förskolan...

Har inte hunnit prata med Andy om hur jag känner än, får gör det idag så får vi fatta ett beslut efter det.

Jag sover i snitt tre timmar per natt nu. Ossian har en sjukt jobbig period och han vaknar flera gånger om natten, till slut lyfter vi in honom i våran säng och då ligger han och kryper runt, bökar, ålar sig, stånkar ända tills det är dags att gå upp. Och alla som varit gravida vet hur svårt det är att sova utan en unge som stör nattsömnen dessutom.

Idag ska vi till simhallen med Monica och Wilda. Hoppas det blir roligt. Måste försöka aktivera mig varje dag om jag ska orka med bristen på sömn, annars blir jag bara irreterad och sur...

0 kommentarer: