onsdag 7 januari 2009

förlossningsföreläsning

Hej!

Idag ska Ossian få vara hemma hos Wilda några timmar medans jag och Husse går på förlossningsföreläsning på SÖS. Egentligen tillhör vi Södertälje sjukhus med efter en otroligt smärtsam gynundersökning där av en hemsk läkare vill jag inte föda där, föder typ hellre hemma... Så nu hoppas jag på att få plats på SÖS, eller i andrahand Huddinge.



Nu har Husse fått all ledighet vi önskat om godkänt! Känns bra. Först är han hemma en vecka i Februari när hans mamma kommer hit, sen två veckor i april när Ossian ska skolas in på förskola. I Maj blir det 10 dagar ledigt när vi ska till Cypern, och sen två veckor ledigt i juli/aug. då vi åker till England för att döpa Oliver! Den 2 aug blir dopet, samma datum som Ossian döptes! Hoppas så många som möjligt från Sverige kan komma över, vore så roligt, men förstår ju såklart att det är för dyrt för många.



Igår ville Ossian knappt gå något alls, men idag går han nästan överallt. Lyckades få lite på film:


http://www.youtube.com/watch?v=gUFJNSPjFcw




Imorgon åker jag och Ossian till Kungsängen för att träffa min bästa vän Sandra och Ossians polare Hampus. Dom ska åka till Åre två veckor sen, så vi lär inte hinna ses något mer innan min förlossning. Och sen är det bara några veckor tills hon också ska föda. Vi ska hyra film och ha riktig tjejkväll, ska bli mysigt! Sen ska vi fotografera varandras magar, hoppas bilderna blir bra...



Nu ska jag busa med min älskade unge!

0 kommentarer: