lördag 10 januari 2009

Vill lillebror komma ut snart tro?

Hej!
I torsdags konstaterade barnmorskan att Oliver ligger väldigt långt ner, hon blev lite förvånad och kände efter några gånger innan hon konstaterade detta.
Natten mot fredag lossnade min slempropp och sen dess har jag haft mensliknande smärtor i magen. Får väl se om detta leder till en lillebror, eller om det blir lika förjävligt som sist då jag gick med förvärkar i en månad innan Ossian äntligen föddes.



Vi har bokat resan till Cypern nu! Åker den 18 Maj och kommer hem natten mot den 26te. Ska bli helt fantastiskt!




Ossian har fått förskoleplats nu. Den 30 mars börjar han på Hallängens förskola, där jag själv gick en period som barn :-) Tror han kommer att trivas jätte bra.

Idag har jag bara varit hemma tillsammans med Ossian, som nu går mer än vad han kryper. Ikväll ska Husse och jag spela Mario Kart på Wii :-)


Imorgon ska vi till Nacka Forum, mina föräldrar ska passa Ossian under tiden, dom har tydligen saknat honom när dom varit i Dalarna. Sen blir det middag hemma hos dom. Ser fram emot det.



Nu ska jag laga ugnsbakad falukorv med potatismos, mums!

2 kommentarer:

Anonym sa...

för mig tog det ungefär 10 dagar efter att slemproppen släppts som det började rinna ut fostervatten å tre dar senare blev det igångsättning :)

mario kart har vi oxå spela i helgen.. jag tycker det är jätteskoj!!

Johannah sa...

Här verkar lillebror ha gått i ide igen, men hellre det än att gå och ha ont i väntan på förlossning!