onsdag 28 januari 2009

Idiot BVC-tant...

Idag var Monica och Wilda på besök, riktigt trevligt :-)
Men det är inte därför jag skriver, måste få avreagera mig lite gällande vår nya BVC-sköterska.
Hon var nämligen här på hembesök idag, och ju mer jag tänker på mötet destå mer irriterad (har jag stavat det rätt nu mammut?) blir jag! Kanske är jag löjlig och överreagerar, ni vet ju hur nyförlösta ammande kvinnor kan bli, rena hormon vraken men jag känner ändå att jag behöver dela med mig av dessa råd från BVC-tanten (som verkar tro att vi är riktiga barnmisshandlare!) Detta hann hon kläcka ur sig under sitt besök:

-Minifom är bara skit, mediciner skall inte ges till spädbarn hur ont dom än har. Om man ska ta något alls ska det vara sempers magdroppar, men då ska det vara riktigt illa. "Lite" magknip ska dom ha...
- Alkohol är farligt i närhet av barn. Inte ens en folköl är tillåten då din röst, din lukt och din personlighet förändras vilket kan skrämma barnen väldigt mycket. NOLL TOLERANS TILL ALKOHOL!
- Ossian verkar inte ha några "tillväxt problem", han ser riktigt välgödd ut...
- Pappa måste låta mamma sova på dagarna, annars skakar man sina barn så dom får nackskador eller DÖR!
- Vi har för varmt i lägenheten
-Om ditt barn inte kan sova ska man köra 5minuters metoden även fast hon själv aldrig ville använda den med sina barn då det inte kändes rätt... Hmmm...
- Hon sa till mig när Oliver var hungrig och att jag skulle amma honom.. Som om jag inte känner av det bäst själv!
- Ossian var helt rabiat och behövde uppmärksamhet så Andy ägnade sig åt honom, då sa hon åt honom att komma och lyssna på vad hon hade att säga, fast det var uppenbart att han behövde ta hand om en övertrött Ossian.


Har jag glömt ngt Monica?

5 kommentarer:

Anonym sa...

:-O
Hoppas du slipper henne sen eller att ni kan byta! Vilka knäppa grejer hon kläckte ur sig!! :-/

Anonym sa...

Självklart kan hormonerna spela in lite hur man uppfattar saker, lite känslig är man ju som nyförlöst. Men hon verkar ju en aning märkligt. Ni har ju lyckats ta hand om en son på ett bra sätt, så ni borde väl klara av en till. Tråkigt att komma med massa pekpinnar och moralprat, istället för att känna in läget. Ni kanske kan få byta sköterska?

Anna sa...

vilken söting du har fått dig :)

sen måste jag bara säga som dom andra att du kan byta bvc sköterska! jag skulle aldrig vilja gå till nån med den inställningen.

Anonym sa...

Det finns alltid knäppskallar i vårt samhälle, hon kanske hade en dålig dag som gick ut över er eller så har hon valt helt fel yrke vad vet jag.
Mitt råd är att du byter sköterska, valet är ju ändå fritt.
Både jag och Uffe vet ju att ni är jätte duktiga med barnen både du och Andy.

Så bara en sak till, det var felstavat :)
kram

Anonym sa...

Nej jag tror du fick med allt.. Riktigt märklig va hon.. och särskilt eftersom hon verkligen fick en helt annan ton i rösten när hon kom med sina pekpinnar och lät ruggigt anklagande!

Så fattade jag heller inte att hon inte plockade bort vågen när det va så uppenbart att Ossian ville leka med den hela tiden så hade hon sluppit ruttna på det och säga åt honom sen..

Nää.. ta och kolla om ni kan byta!