torsdag 10 mars 2011

Föräldraengagemang

Vet ni vad jag tycker är fruktansvärt sorgligt? Föräldrar som inte engagerar sig i vad som pågår på förskolan. På SiB var det alltid samma pojke som inte var utklädd på maskeraderna eller lucia, jag tyckte alltid lite synd om honom när alla andra sprang runt i sina roliga kläder och busade.

Idag beskådade jag samma sak på nya förskolan. ALLA är utklädda, utom en pojke som ledset säger till fröken "Varför får inte jag någon prinskrona?". Det har suttit lappar uppe på förskolan, det har stått i månadsbrevet och fröknarna har påmint - varför engagerar man sig inte som förälder att klippa ut en simpel papperskrona? Det tar inte många minuter och det skulle säkert bringa lycka till barnet. Det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på det.

Vad tycker ni andra?

1 kommentarer:

Martina sa...

Dåligt stil!!
Själv har jag lite ågren inför nästa veckas kattmaskerad som dagis har varje år...
Jag behöver få till en svans men vet inte hur...