onsdag 9 juni 2010

Onsdag

Nu har vi ruttnat på att Ossian är klarvaken fram till 21 på kvällarna. En tvååring ska inte vara uppe så länge i min värld. Kanske någon gång ibland men inte vardagar.
Han kan liksom inte somna, är hur pigg som helst. Så idag ska dom testa att hålla honom vaken på dagis. Han ska få gå in i sagoskogen (som dom kallar temarummet med madrasser, kuddar och böcker), lyssna på saga och vila med öppna ögon. Får se om det lyckas eller inte.
Om han somnar så är det okej. Vi tar det som det kommer.

Jag håller på att städa här hemma. Sen bär det iväg till jobbet. Ska ha kvällsjouren för första gången helt på egen hand. Är nervös, det var flera veckor sen jag fick genomgången av vad det innebär att ha jouren och det känns som jag glömt hälften. Ska därför vara en mycket ansvarsfull medarbetare och gå dit tidigare, så jag har chansen att få det förklarat för mig en gång till innan alla går hem. Eller alltså, jag är ju inte helt ensam kvar sen, men det är jag som kommer vara ansvarig. Scary shit!

0 kommentarer: