onsdag 16 december 2009

Uppe med tuppen!

Halv fem gick vi upp i morse, så nu klockan sju känns det nästan som förmiddag hemma hos oss. Ska snart klä på oss och åka till Nynäshamn. Coop forum öppnar kl 08, och vi ska köpa en pulka.

Liten uppdate om mina skatter;



Ossian, 2år
-Pratar konstant, säger hela meningar och förstår i princip allt vi säger till honom.
-Älskar att leka med duplo, tågbana, dockan och att lägga pussel.
-Tycker att den STORA IMSE VIMSE är världens roligaste sång.
-Skällde ut plogbilen igår. "INTE TA BORT SNÖ!"
-Vägrar att gå utan blöja, och absolut inte sitta på pottan.

Oliver, 11månader
-Kan stå utan stöd och gå ett par steg, men är väldigt feg.
-Dansar så fort han hör musik. Så söt!
-Säger Mamma, Daddy, Tittut och Där.
-Hans stora idol är hans storebror
-Kan leka i timmar själv i barnens rum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha tycker mig känna igen det där
man står där färdig och fix klockan 8 på morgon och svär över att ingen annan är uppe och ingen affär som har öppnat än ;-)

/m

Anna sa...

Ebba gråter om hon måste sitta på pottan :( Vet inte hur man ska göra för att hon ska komma över det.. vägrar oxå vara utan blöja. Tar jag av henne den mitt på golvet (alltså inte på skötbordet) så springer hon in till tvättstugan och hämtar en blöja direkt å skriker högt om jag inte sätter på henne den på en gång.