lördag 26 december 2009

That was it.






Flera dagars shopping, forberedelser och matlagning for en dag, som sprang ivag. Nu ar julen over och jag kanner mig ganska bitter. Engelskjul var inte min grej alls, det var exakt som vilken vanlig dag som helst, forrutom att man fick en massa julklappar pa morgonen. Jag saknade alla mysiga svenska traditioner. Vid middagen at vi kalkon, som vilken vanlig middag som helst. Inga ljus, inget mys, inget speciellt. Skit trakigt rent ut sagt. Jag tanker kopa tjugo liter julmust pa rea nar jag kommer hem, sa det sa!

Idag ska vi ta en lang prommenad langs Thamsen med barnen. Stanna vid en lekpark, och ata lunch vid Hampton Court Palace. Varje gang vi aker forbi dar far jag en klump i magen for det var dar manga av er skulle bo i somras, om Olivers dop hade blivit av. Kanns sa trakigt att det blev som det blev, sag verkligen fram emot att visa er vara basta platser och umgas. Hoppas ni nagon gang i framtiden kan komma over hit, for aven om just julen inte var nagot att hanga i granen sa ar det faktiskt valdigt mycket som ar bra har med.

I morgon ar det dags for Arsenal - Aston Villa. Det ska verkligen bli skit kul, dels att bara fa komma ivag ensam med Andrew, men ocksa att fa uppleva en riktig engelsk fotbollsmatch mellan tva topplag!

Har kommer lite foton!

4 kommentarer:

mamma sa...

Jag förstod att du skulle längta efter mina köttbullar :)

Monica sa...

Vad tråkigt! Ska ni ha nåt "julfirande" när ni kommer hem sen?

Sandra sa...

I sverige är det ju traditioner som definierar julen, alla har sina egna och dom är ju verkligen viktiga för att det ska kännas som jul på riktigt. Så jag förstår att du känner som du gör. Tråkigt att man inte gör mer högtid av det än vad dom verkar göra där borta =( Men Ossian och Oliver ser ju ut å ha roligt iaf, och det är ju ändå huvudsaken.
Många julkramar från hela familjen Boge.

Sandra sa...

Förresten....Jag gillar ju inte ens julmust, men på julafton drack jag ett glas för dig iaf...
Kram