fredag 8 oktober 2010

Lycka att ha en vän

Idag fick Ossian för första gången ta med en kompis hem från dagis. Dom är egentligen tre små tottar som leker tillsammans hela dagarna på förskolan, men vi fick begränsa det till att ta hem en kompis åt gången kände jag.
Den här gången fick Evelina komma med hem, och det gick verkligen superbra. Dom lekte jättebra tillsammans och lät även Oliver vara med på ett hörn.

Både Evelina och Kilian (som andra bästa kompisen heter) är 4år, men jag tycker inte det märks så mycket att Ossian är yngre - dom verkar kunna kommunicera och leka på samma nivå. Nästa helg ska vi på kalas hos Kilian; Ossian blev jättestolt över sin första riktiga kalasinbjudan-kort som hängde på dagishyllan för några dagar sedan.
Mycket prat om Ossian just nu och jag tror det beror på att Oliver för närvarande är väldigt krävande både dag och nattetid. Han har blivit ett riktigt trotsmonster som sätter sig emot precis alltihopa, det kräver mycket energi och jag tror det är därför jag helt enkelt inte orkar skriva om honom. Det är inte mycket positivt att berätta just nu och jag känner inget behov av att beklaga mig heller just nu. Har lärt mig att "Efter regn kommer solsken".

0 kommentarer: