onsdag 5 maj 2010

Vi har blivit med "extra farmor"..

Okej, det fanns en klar nackdel med nya jobbet; Kvällstiderna gör det omöjligt för oss att lösa ekvationen med dagishämtningar de kvällar vi båda jobbar. Det har vi nu löst. Vi har hittat en mysigt extra farmor som kommer att hämta barnen de kvällar vi inte hinner. Eftersom jag ibland börjar jobba kl 14 så är ju barnen hemma med mig ända tills dess, men sen blir det svårt att hinna dit till 18:30 igen. Andy slutar ju 18:15 i Länna varannan vecka så han hinner inte heller.
Ingen släkt i närheten så vi satte helt enkelt in en annons i lokaltidningen och fick hur många svar som helst.
Har träffat några kandidater och valt ut en av dom. En gammal barnskötare som är förtidspensionerad och vill ha något att fördriva dagarna med. Vi har kollat referenser m.m och det känns bra. Nu hoppas jag bara att barnen kan fatta tycke för henne också. Och att mitt dåliga samvete för att jag inte hinner hämta dom försvinner med tiden.

Den här lösningen är ju ändå betydligt bättre än hur vi hade det när jag jobbade i Danderyd och vissa dagar inte ens hann träffa pojkarna.

1 kommentarer:

Unknown sa...

Låter ju som en suverän lösning. Gud va skönt för er, då slipper ni stressa hem från jobbet, tror att det är en bra lösning för alla.

Ditt dåliga samvete tycker jag absolut att du ska försöka släppa. Det är ju precis som du säger, att det är stor skillnad mot när du jobbade i Danderyd. Och barnen har ju dessutom fått vara hemma med dig hela dagen dom dagarna som måste lösas med "extra farmor".
Du är en otroligt omtänksam och engagerad mamma!!!