torsdag 13 maj 2010

Semper välling!

Vi har alltid köpt Nestlé välling men sist vi skulle handla var den slut så det fick bli Semper... Same shit different name tänkte vi. Men herregud vad illa den luktar!!! Kanske inte direkt när den är nygjord, men om man inte diskar flaskan DIREKT efter så luktar det skunk när man öppnar den. Oliver dricker ju oftast en flaska nattetid och jag har inga planer på att ställa mig och diska mitt i natten utan brukar göra det dagen efter.

Dessutom har ingen av barnen druckit upp de flaskor de fått med Semper välling så den smakar nog inte lika som den de är vana med heller.

Funderar på att sätta upp en lapp på dagis och se om någon vill köpa våra paket billigt...

2 kommentarer:

Monica sa...

Jag vet! Det stinker apa! Jag avskyr när vi missat att handla välling och inte orkar gå ner till centrum utan tar konsum hemma. Där har dom bara semper..

Och hur jävla mycket kan en välling "damma"!! Hur mycket som helst med semper, noll och inget med Nestlé!

Tror oxå att Wilda gillar smaken på Nestlé bättre, eller om det bara är en vana..

Anna sa...

Å jag tycker tvärtom.. det var samma sak med ersättning.. folk prisade NAN men nej vi körde semper här.. jag tycker att nestles välling luktar jättedåligt :P