söndag 30 maj 2010

Lördagen

Det regnade hela tiden när vi var på marknaden igår. Jätte trist. Och såfort vi klev av tåget hemma i Nynäs igen så sken solen såklart, så vi gjorde ett välbehövligt stopp vid en lekpark så barnen fick springa av sig. De blev ju mest sittandes i vagnarna på marknaden eftersom regnet vräkte ner.

Kvällen blev mycket trevlig. God mat, trevligt sällskap och några glas vin ;-)

Jag fick ett mysigt uppvaknande i morse. Två härliga pojkar gav mig present, kort och massor av kramar. Underbart att ha en alldeles egen dag att bli ompysslad på!!
Idag gör vi nog ett nytt försök på marknaden, för utanför fönstret strålar solen och fåglarna kvittrar.

Och sen har Ossian varit i farten igen. Vi satt och åt mellanmål ute igår, när alla barnen var klara satt Sandra fortfarande och åt, då säger Ossian med irreterad röst; "Men kom igen nu då!" till Sandra :-)

Så himla sjukt förresten när vi är i lekparken så ser vi en massa finklädda människor gå in i en sån där festlokal man brukar kunna hyra när man bor i lägenhet. Tänkte att det var väl någon som fyllde år eller liknande, men så kom det plötsligt ett brudpar och tog då förgivet att dom skulle ha sin bröllopsfest i lokalen. Vi fortsätter att leka och tänker inte så mycket på det tills jag hör
"Hej, jag heter NN och är er vigselförättare idag..."
Vänder mig om och ser att själva bröllopet ska hålla till bredvid lekparken i nynäshamns värsta hyresrättsområde. Mitt i ghettot står dom där och lovar varandra evig kärlek.. Inte spec. romantiskt när man tänker på att 10min promenad bort finns en härlig sandstrand.
Men det är klart, alla drömmer kanske inte om kyrkor, stränder och stadshus, endel kanske fantiserar om ett sagobröllop i betonghooden...

Här kommer bilder från lekparken igår. Lånade med Andys kamera i smyg...

Ossian bjuder lillebror och Hampus på sand-korv...


"Lilla" Elias som börjar bli stor kille!

Oliver åker kana. Kolla in vilka kinder han fått nu när hans mage fungerar som den ska. No more Skinny Mini!


Och så avslutar vi detta inlägg med en glad bild på Hampus

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske kan vara så att dem , träffade där .. du vet ju inte helheten. kan ju vara nått som är romantiskt för just dem , träffats där , bott där i första lägenhet..
Tänk så istället tycker jag.. det var så jag tänkte på en gång liksom..

Anonym sa...

Betonghooden?
Du är för rolig ibland med tanke på din egen bakgrund.

Johannah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johannah sa...

Får man inte använda det ordet när man vuxit upp i en villa på ingarö eller vad?!

Annelie sa...

Fegt att inte kunna stå för sina kommentarer genom att vara anonym. Då kan man ju tycka att vederbörande kan sluta yttra sig i saker och ting.