måndag 24 maj 2010

Det är inte min dag idag!

Hela natten var kaos, när klockan var 02 hade jag fortfarande inte somnat och sen fick jag vakna många gånger innan det var dags att gå upp kl 06:30. Orkar inte berätta allt som hände men vi kan sammanfatta det med att båda barnen var täppta i näsan och hade mardrömmar.

Gick iväg för att lämna barnen på förskolan. Tar lite längre tid att gå dit än jag trodde när vi flyttade hit men det känns ändå värt det. Så, efter en timme (25min dit, 25min hem och 10min på dagis) när jag väl kom hem upptäcker jag att min nyckel är borta. Jag står alltså utanför ytterdörren hemma men kan inte ta mig in. Inser att nyckeln måste ligga i något av alla praktiskta frack på barnvagnen... Alltså kvar på dagis. Skyndar tillbaka, 25min till alltså, och inser att i barnvagnen finns ingen nyckel. Rotar igenom handväskan en tredje gång och DÄR, i ett hemligt fack hittar jag den. Så det var bara att knata hemåt igen. Två timmars motion fick jag i alla fall, men det kändes lagom roligt...

0 kommentarer: