söndag 31 maj 2009

Bröllopsfest och skärgårdsliv

Festen igår var nog den bästa och mest påkostade jag någonsin varit på. Uffe skjutsade oss till Värmdö Bygdegård där festligheterna ägde rum. Det började med välkomstdrink bestående av super god champange i solskenet nere på dansbanan, hela tiden kom serveringspersonalen runt och fyllde glasen. Stod där i någon timme, minglade och smuttade på skumpan. Och vilket underbart väder! Strålande sol och stämningen var verkligen på topp.
Sen var det dags att röra oss in, där bordsplacering väntade. Fick sitta mitt emot Andy, och bredvid några arbetskamrater till honom.

Toastmastern var en kanon rolig skåning, tror jag hörde att han jobbar som stå upp komiker i vanliga fall, och det skulle inte förvåna mig.
Regina (bruden) hade lagat ALL mat själv, inklusive bakat bröd till 100 gäster! Maten var verkligen hur god som helst och jag är riktigt imponerad över hur duktig hon var. Dessutom hade hon gjutit bordsdekorationer i form av hjärtan och rosor helt själv. Placeringskorten var gjorde i avsågade trädstammar med namnen inbrända i trät. Fina prästkragar prydde borden, och ALLA etiketter på vinflaskorna hade dom pillat bort och dekorerat med ett fint band istället. Sådana små saker som gör det hela så mycket mer speciellt.

Förutom den otroligt rolige toastmastern/stå upparen hade dom hyrt in en solist (samma som dom hade i kyrkan), en trollkarl som var jätte skicklig, ett grymt liveband som körde rocklåtar och en DJ. Många av gästerna höll tal, och det var lite roliga "lekar" under middagen, typ att när brudgummen lämnade rummet sprang alla gubbar upp och pussade bruden.. Sånna saker gör det hela lite mer spännande! :-)
Fri bar hela kvällen och bara en helt underbar tillställning. Nu är jag rätt säker på att brudparet inte kommer läsa detta MEN jag vill ändå tacka för den otroliga äran att få medverka på denna kanonfest. Tyvärr åkte vi hem alldeles för tidigt (halv ett) men eftersom mamma och Uffe inte kunde ha barnen idag så kändes det bäst att få sova några timmar innan det var dags att förvandlas tillbaka till "mamma Johannah" igen.

Vi har bestämt oss för att stanna kvar på Ingarö ända tills i morgon, och egentligen vill vi inte hem då heller. FY FAN VAD JAG SAKNAR ATT BO HÄR! Blir nästan tårögd bara jag tänker på att vi måste tillbaka till lägenheten i världens ände i morgon, jag verkligen VANtrivs där, och vet inte om jag någonsin kommer kunna känna mig som hemma där. Jag vill bo på Värmdö....
Glömde kameran hemma men Andy tog några bilder med mobilen.
Första är på de lyckliga två, andra på det grymma livebandet

1 kommentarer:

Mamma sa...

Tack för en mysig Lördag med barnbarnen,det gick ju över förväntan :o) Ser fram emot att få låna Ossian till Kolmården och Gullringen om två veckor,kram