onsdag 26 november 2008

Nu är det jul här i vårt hus!

God kväll!

Har haft en väldigt bra dag idag, det var länge sen jag kände så. Ossian har varit en ängel hela dagen, inte gnällt någonting, bara varit glad med livet - vilket innebar att jag fick tid att storstäda och julpynta... Nu är allt pynt uppe och jag ser fram emot att krypa upp i soffan med Husse och ett glas glögg (lättglögg för mig, blåbärsglögg för honom), och bara njuta av vårat julfina hem.


Tog en lång promenad idag, två och en halv timme var vi ute. Älskar vår nya vagn, den är helt underbar efter att ha kört den kan jag ärligt säga att jag aldrig vill ha något annat än Urban Jungle. Först nu förstår jag vad alla snackar om, och ja, den är värd sitt sjukt dyra pris. Aldrig har jag tagit i en vagn som är så lättkörd, smidig, mjuk och med så otroligt bra fjärdring... Förlåt att jag låter så exalterad över något så fånigt som en barnvagn, om du tycker jag överdriv; kom hit och låna vagnen med Ossian i någon timme så ska du få se att du också blir smittad ;-)

Gick ner till Ösmo plantshop och tittade på allt fint julpynt, men köpte ingenting idag. Men jag gillar den blombutiken jätte mycket, dom har väldigt fina saker.


Sen gick vi till centrum och handlade lite mat på ICA.



Det var skönt med all frisk luft och motionen, men det känns i hela kroppen att det kanske blev lite för mycket för en höggravid kvinna att ploga runt med syskonvagn i snödrivor. Har har ont i fogarna, ryggen och har haft endel sammandragningar under eftermiddagen - så ikväll blir det liggläge framför tv:n... med glöggen förstås ;-)

Öppna förskolan kom vi aldrig iväg till. Om jag ska vara ärlig är det nog jag som drar mig lite för att gå dit, känner mig obekväm där. Alla känner redan varandra och man blir lätt utanför. Vet att jag borde ta mig i kragen för Ossians skull.. Får göra ett nytt försök i morgon..

God natt och sov så gott!
























1 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har gjort det.