fredag 5 december 2008

Fredag

Ossian har sovit jätte oroligt i natt och vaknat flera gånger, vid tre ledsnade jag på att gå in och trösta honom hela tiden så han fick sova resten av natten i vår säng - vilket innebär att jag inte kunde sova. Han vrider och vänder sig hela tiden i sömnen, och kryper (!) runt i sängen, lär bli en sömngångare av honom.

Idag ska vi bara vara hemma och fixa. Tvätta och städa lite. Imorgon ska jag och Husse på julbordskryssning med hans jobb. Vi åker med birka paradis, ska bli jätte mysigt. Ossian ska vara hemma med mormor och morfar Uffe.

Ossian sa ett nytt ord i morse, vi har en apa som hänger ner från taket i sitt rum, han pekade på den och sa "där", så jag svarade "apa". Då sa han "bapa". Sen har han gått runt och pekat på den flera gånger och sagt "bapa". Min lille kille!

Träffade en tjej på tåget i går som vi har träffat några gånger tidigare. Alltid på tåget. Hon bor i Nynäs och har en son i Ossians ålder, och sen ska hon få en till i sommar. Vi böt telefonnummer igår, båda är nyinflyttade hit och känner inga andra mammor, så vi sa att vi skulle ta en fika någon dag.

Idag gick jag in i vecka 32, och det är exakt 2månader till BF. Börjar få riktigt ont i kroppen nu, fötter och leder tar stryk av alla extra kilon. Och ryggen värker de gånger jag bär Ossian. Försöker att inte bära honom så mycket, men ibland har man inget val.

Nu är det frukost dags säger Ossian!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att vi fick passa världens mysigaste unge i helgen.

kram Mamma & Uffe